05 iulie 2015

Gomboti - reteta de pe cutie

Gomboti? Da va rog!

Galustele cu prune sunt una din bunatatile copilariei mele.

Cum prunele nu sunt inca in sezon, dar caisele da, am improvizat: gomboti cu caise.

Reteta de pe cutie este gasita pe pachetul de pesmet Titan. Ce am adaugat la ea (in aluat) sunt 30g de gris. Grisul face aluatul mai aerat. In varianta fara gris, aluatul este mai naclaios (gumos).

Imi place sa fac portie generoasa (aprox 15 gomboti mari), asa ca am sa prezint reteta si cantitatile folosite:




Ingrediente aluat:
  •  700g cartofi albi
  • 150g faina (tip 000)
  • 2oua
  • 50g gris
  • sare (putina) 


 Ingredinte pesmet pentru tavalit:
  • 180g pesmet
  • 50g zahar
  • 40g unt
  • (optional : scortisoara macinata) 

Cartofii se spala si se fierb in coaja. Caisele se spala si se curata de samburi. Imi place sa scot samburele din caisa, fara sa rup fructul de tot - astfel, e mai usor de format gombotul.
Se pregateste pesmetul: intr-o tigaie se topeste untul si se presara peste el pesmetul. Se amesteca pana se rumeneste. Totul se face la foc mic. Cand pesmetul e gata, se stinge flacara si se adauga zahar (si, eventual, scortisoara) .


Cand cartofii sunt fierti, se curata de coaja si se paseaza. E mai putin important daca sunt calzi sau reci. Eu ii prefer calduti. La cartofii zdrobiti se adauga ouale, sarea, faina si grisul. Se amesteca totul bine, pana se omogenizeaza compozitia. Ca sa se lucreze usor aluatul, atunci cand se fac gombotii, e bine ca mainile sa fie trecute prin apa. Eu imi pun un castronel cu apa in care imi inmoi mainile inainte de a lua si prelucra aluat.

La momentul in care se modeleaza gombotii, apa trebuie sa fiarba deja. Cand ajunge la punctul de fierbere se pune 1lingura de ulei. Gombotii se fierb pana cand se ridica la suprafata apei. Se scot cu o paleta din apa si se tavalesc prin pesmet.  

Sunt buni calzi, reci, la pranz, seara...sau oricand dai cu ochii de ei si nu te poti abtine!
♥ Camelia   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...