09 aprilie 2012

MACARONS = Bezele Frantuzesti

Nu va speriati! nu am de gand sa transform blogul intr-unul culinar :) 


M-am hotarat sa scriu despre aceste bezele frantuzesti deoarece toata saptamana am fost intrebata din toate partile de reteta facuta la Atelier... in seara asta am si copt (cu succes) 3tavi :))) asa ca m-am gandit sa public ceea ce am invatat de la Claudia

Inainte de toate, trebuie sa stiti cum trebuie sa arate un Macaron reusit:


"Carapacea" trebuie sa fie fina si neteda (daca se crapa la copt...nu e bine!)
"Piciorusul" este marginea zgrunturoasa ce se formeaza incepand cu minutul 5-6 de copt. El trebuie sa fie uniform de jur imprejurul bezelei (daca are un aspect "scurs" ...nu e bine!)
Umplutura trebuie sa ajunga pana la marginea bezelei.

Buuuun...acum putem trece la reteta:

Timp necesar: 50 minute
Ustensile necesare:
  • cantar de bucatarie
  • mixer & blender
  • sita fina pt cernut
  • bol mixer
  • spritz
  • tava de copt
  • hartie de copt
Ingrediente necesare pentru aprox 15 macarons (30 de bezele):
  • 36 g albus de ou
  • 10 g zahar cristal
  • 1 praf de sare (o ciupiturade 2degete)
  • 45 g faina de migdale
  • 75 g zahar pudra
  • colorant (pudra sau gel)
Este foarte important sa respectati gramajele (chiar si albusul trebuie cantarit) si sa tineti cont de urmatoarele:
Oul este recomandat sa nu fie proaspat (alegeti unul de 2-3 zile), iar inainte de a-l folosi lasati-l la temperatura camerei 2ore (el nu trebuie sa fie rece)

Faina de migdale se gaseste in Auchan la raftul cu produse vrac. Arata ca si cocosul, insa e de culoarea untului. Este foarte fin macinata si nu mai trebuie sa o maruntiti in rasnita. Daca nu gasiti faina, puteti sa va faceti din migdale decojite si date prin rasnita..insa aveti toate sansele sa le rasniti prea mult si sa devina pastoase/cremoase
Faina de migdale (stanga) + zahar pudra (dreapta)
 Colorantul alimentar cel mai potrivit este cel pudra deoarece nu modifica/hidrateaza consistenta aluatului. Daca aveti colorant pudra, acesta se pune in faina de migdale. Daca aveti colorant gel (cei de la Wilton sunt foarte buni si ii puteti comanda de la bbsuperimport.ro) acesta se incorporeaza in timp ce bateti albusul de ou - luati pe varful unui cutit un pic de colorant si treceti-l prin albusul batut in timp ce mixati. Evitati colorantii lichizi! Modifica consistenta aluatului...

Incepem:
Puneti in blender (paharul cu lame) zaharul pudra (75g) si faina de migdale (45g). Amestecati bine aceste ingrediente - aprox 3minute. Cand ati terminat, cerneti cu o sita fina compozitia. Aerati astfel aceste ingrediente si evitati cocoloasele. [daca aveti colorant pudra acum e momentul sa il adaugati]

se bate albusul spuma
Luati un bol curat si degresat cu o felie de lamaie ("stergeti" peretii bolului cu felia de lamaie). Puneti in bol albusul de ou (36g) si incepeti sa-l mixati. Puneti un pic de sare fina. Cand incepe sa se formeze spuma, adaugati zaharul cristal (10g). Mixati compozitia pana devine ferma - daca intoarceti bolul cu fundul in sus, albusul de ou trebuie sa nu pice din bol. [daca aveti colorant gel acum e momentul sa il adaugati]

Asa se adauga colorant gel: cu un batz in spuma de albus! :)

Urmeaza sa incorporati in albusul batut, faina de migdale cu zahar pudra. Aveti grija sa nu scoateti aerul din albusul spuma! 


Pentru aceasta, compozitia de  faina de migdale si zahar pudra se adauga treptat si se amesteca incet - de la marginea bolului spre interior. Amestecati incet pana ce aluatul e omogen. 

In etapa urmatoare trebuie sa turnati in spritz crema preparata. Daca nu aveti spritz puteti folosi si o punga (recomand punga de congelator pentru ca e mai groasa si mai ferma)

dragaleli :)
 Luati un pahar inalt si puneti spritzul/punga cu varful in pahar. Veti putea turna mai usor crema in spritz! Dupa ce ati pus toata crema in spritz/punga, legati-l si taiati varful. Pregatiti o hartie de copt de dimensiunea tavii. Pe aceasta hartie incepeti sa "formati" banuti cu diametrul de 2-3cm.

Atentie: nu faceti cerculete cu spritzul! apasati intr-un singur punct. Este important ca acest punct sa fie in centrul banutului - acolo va fi centrul de greutate al bezelei, iar aceasta va creste frumos in cuptor. Daca faceti banutii miscand spritul in cerc, centrul de greutate al banutului nu va fi in mijloc iar bezeaua va creste intr-o parte.


Lasati banutii sa stea pe hartia de copt aprox. 30-40 minute. Vor prinde o pelicula cu rol important in aspectul final al bezelelor. Cuptorul trebuie incalzit la 145 grade. Bezelele se coc timp de 12 minute. Dupa mai multe incercari veti sti dupa ochi cand sunt coapte... Dezavantajul macarons'urilor este ca nu ii poti atinge/intoarce cat timp sunt la cuptor. Se bajbaie un pic. 

Am stat lipite de geamul cuptorului - pandeam picioruse
 Chiar inainte de a scoate tava din cuptor, umeziti cu o laveta suprafata pe care aveti de gand sa puneti hartia de copt cu bezele. Aceasta "umezeala" va ajuta sa dezlipiti cu usurinta bezelele de pe hartia de copt.


Bezelele se lasa la racit, iar apoi se tin 1zi la frigider, intr-o cutie inchisa ermetic. Dupa acest "ragaz" se pregateste crema. Claudia a facut cateva propuneri de umplutura pe blogul ei.

Ceea ce mi se pare surprinzator este textura pe care o dobandesc Macarons dupa ce stau o zi cu umplutura: miezul bezelei se fragezeste, dar carapacea ramane crocanta!

 Va incumetati?

15 comentarii:

  1. Eu ma incumet. Astept sa primesc culorile iar apoi ma pun pe treaba. Sunt provocarea suprema, pentru mine :)Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) SUper! in "bransa" se spune ca trebuie sa faci de 3ori ca sa-ti iasa....asa ca nu te lasa daca nu sunt perfecte din prima!

      asa sunt bezelele...dulci dar capricioase :))

      Ștergere
  2. Maine in sfarsit o sa incerc sa fac si eu macarons. Sunt foarte aratoase si de efect.
    O sa revin cu poze si sper sa imi iasa cat de cat bune. :D
    Multumesc mult de reteta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata grozav :-). Am incercat si eu sa fac astazi si nu mi-au iesit. S-au crapat, in mijloc au ramas goi si nu au facut deloc acel piciorus. Oare unde am gresit?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pfff...sunt tare mofturoase....
      e crucial sa fie respectate gramajele si tehnica + temperatura cuptorului! mai incearca

      Ștergere
  4. Am incercat si eu aseara.. esec :( dar nu ma dau batuta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt atatea lucruri ce le pot influenta..ca atunci cand iasa e moment de sarbatoare! ma bucur ca nu te dai batuta! asta e atitudinea castigatoare :)

      Mare atentie la:
      - gramaje - trebuie respectate la gram
      - pasi si executie corecta (de ex. cat/cum amestecati albusul batut)
      - ingredinete (de ex.daca faina de migdale a absorbit umezeala e foarte probabil sa nu iasa..)

      Astept vesti de la tine.. sa sti!

      Ștergere
  5. haualeoooo... am facut si eu acum primele maccarons din viata mea. am respectat reteta ta, exact asa cum ai scris. esec total si inca nici nu sunt in cuptor:)) mi-a iesit cam tare, nu se prea lasa compozitia cand o pun in tava, ma chinui sa stea in cerc ca e tare :) si..mi-a ajuns doar de 10 banuti, nu de 30. habar n-am ce am gresit, ca am facut exact cum trebuie :) oooh :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aluatul se pune intr-un spritz (posh) si se fac banutii. esti sigura ca faina de migdale e buna si ai urmat pasii ? eu am facut de zeci de ori reteta si am dat rateu de putine ori (o data cuptorul era prea cald, iar a 2-a oara migdalele vechi)

      Ștergere
  6. Nu-i pacat sa bagati chimicale de coloranti in bunatate de macarons?

    RăspundețiȘtergere
  7. As vrea si eu sa incerc dar vreau sa stiu cam cat timp rezista? se pot consuma si dupa o saptamana? raman la fel ca in prima zi moi in interior si crocante la exterio?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine nu au rezistat niciodata (nemancate) o saptamana... tind sa cred ca depinde mult si de compozitia cremei cu care se face umplutura- unele sunt mai sensibile/perisabile. (poate o solutie ar fi sa faceti bezelele si sa le umpleti pe masura ce le consumati)

      Ștergere
  8. Eu sunt la a 2-a incercare si nu ma las pana nu ies cum trebuie(am incercat alta reteta)....doar o intrebare as avea....nu pot sa mai tai putin din zahar? imi plac fff mult dar sunt prea dulci si nici copii nu le mananca din cauza asta :(

    RăspundețiȘtergere
  9. https://www.italianshops.ro/faina-de-migdale-150g-pariani.html
    Este o faina foarte buna ce conteaza la aceasta reteta . Acest magazin online expediaza direct din italia produse de calitate superioara. 👍

    RăspundețiȘtergere

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...