30 iunie 2015

Lasagna - reteta de pe cutie

Acum un an faceam prima lasagna si, ca orice incepator, am cautat o reteta si ponturi. Prima sursa de informare a fost google cu bloguri culinare, apoi am pandit emisiuni culinare pe acest subiect, ca intr-un final sa merg la cumparaturi si sa stau vreo jumatate de ora in fata raftului cu foi de lasagna. Ce cutie (marca) sa aleg?! Toate se promovau ca fiind nemaipomenite... dar oare care din ele face lasagna aceea buna ce face sa rasara #curcubeupecerulgurii ?

In acea jumatate de ora petrecuta pe raionul de paste fainoase am aflat ca foile de lasagna sunt de 3 feluri (tinand cont de modul de preparare):
1. foi ce necesita fierbere in prealabil
2. foi ce nu necesita fierbere
3. foi proaspete (se gasesc la raionul cu frigidere) 

Intr-un final am ales cutia Monte Banato si pentru ca avea reteta scrisa pe ambalaj am decis sa o testez. Lasagna a fost buna, dar cautand sa o fac exceptionala am incercat si alte marci (tot din categoria foilor ce nu necesita fierbere, pt ca imi e comod). Mereu am revenit la Monte Banato pentru ca imi place textura foilor -nu sunt nici prea groase nici prea subtiri, sunt exact cum le doresc. Un an mai tarziu (si lasagna facut lunar), cred ca doar foile proaspete pot depasi formula la care am ajuns. Acestea fiind spuse, trec la reteta in sine (aceasta fiind cea care duce preparatul de la ordinar la extraordinar) 


Ingrediente necesare: 
pt. sosul bolognez
  • 400g carne macinata (prefer vita+porc)
  • 500g rosii decojite (in lipsa de rosii proaspete de gradina, prefer rosiile cuburi Cirio -au o aciditate placuta)
  • 250g rosii passata
  • ulei de masline
  • 1 ceapa, 1 morcov, 2catei de usturoi tocati
  • sare, piper, rozmarin
  • (daca vreti lasagna picanta, se poate pune si un ardei iute)
pt. sosul bechamel
  • 4 linguri unt (aprox 60g, prefer unt cu peste 80% grasime)
  • 4 linguri faina  
  • 500ml lapte
  • 1 lingura parmezan
  • sare, piper, nucsoara 


Se incepe cu sosul bolognez, pentru ca se face cu vreme. 
Folosesc o  oala cu fundul gros - astfel reduc riscul de a mi se arde sosul. Pun cam 3linguri de ulei de masline si in el prajesc ceapa taiata marunt, morcovul (dat pe razatoare), usturoiul maruntit. (Daca faceti lasagna picanta, acum e momentul sa taiati ardeiul iute rondele si sa il caliti alaturi de legume) Cand ceapa devine sticloasa si morcovul moale, adaug carnea macinata si o las la prajit (la foc mic) cam 10 - 15 minute. Amestec frecvent, ca sa nu se prinda de oala si sa se prepare omogen. Dupa cele 15 minute adaug rosiile (decojite) cuburi, amestec, iar dupa cateva minute pun si passata de rosii si o cana de apa (calduta) sau supa. Se fierbe cam 45 minute (pana scade lichidul). Dupa vreo 10minute de cand am adaugat rosiile, dupa ce se combina toate aromele, condimentez sosul: sare (imi place Delik'at Legume), piper, rozmarin. Uneori pun si busuioc si cateva boabe de coriandru.

Cand am terminat de preparat sosul bolognez, se face sosul bechamel.
Intr-o tigaie, pun untul la topit. Cand devine lichid, iau tigaia de pe foc si adaug faina si o omogenizez. pun tigaia pe foc si amestec - pentru 1minut. Apoi adaug laptele, treptat si amestec cu un tel para - ca sa evit cocoloasele. Condimentez cu sare, piper si putina nucsoara. Las sosul la foc mic pana se ingroasa usor (putin mai gros decat smantana). La final adaug parmezan ras fin.

Urmeaza ansamblarea! Intr-o tava (preferabil din ceramica sau yena) se pune compozitia in straturi:
1. Primul strat de sos bechamel + un strat de foi de lasagna + strat de sos bechamel
2. Strat de sos bolognez + parmezan presarat
3. Foi de lasagna
4. Sos bechamel
5. Sos bolognez + parmezan presarat
6. Foi de lasagna
si tot asa, in cate straturi doriti sau aveti sos

Ultimul strat se termina cu foi de lasagna unse cu strat de sos bechamel peste care se pun cateva felii de unt. Feliile acestea de unt au rolul de a pastra moale acest ultim strat. 

Tava se acopera cu folie de aluminiu si se pune in cuptorul setat la 180 grade. Dupa 20 de minute, se indeparteaza folia de aluminiu si se mai lasa tava in cuptor pentru inca 10 minute.

Gata! 

♥ Camelia   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...