19 iunie 2016

Vacanta in Monopoli

Stiti rutina responsabilitati cotidiene - job - facturi - ore tarzii - ore suplimentare - deadline-uri - alte facturi - alte responsabilitati ? Repeti rutina pana ti se acreste de tot si toate si, intr-o zi cand cazi lat, zici "am nevoie de o vacanta! vreau soare, mare, sooomn, relaxare si sa fac doar ce si cand am chef ". Na fix intr-o zi ca asta am intrat pe WizzAir, am cautat rute Timisoara > destinatie la mare, am ales Bari si marea Adriatica pentru reincarcat baterii si suflet si am organizat o vacanta in extrasezon (10 - 17 iunie) !

Monopoli
M-am documentat un pic despre zona aceea de sud a Italiei si imprejurimile orasului Bari. Am citit si review-urile catorva calatori romani (Mihai, Aliceee, Karina) si am decis impreuna cu iubitul meu sa ne cazam in Monopoli. E usor de ajuns acolo, are trei plaje cu nisip (in conditiile in care toata zona este stancoasa), e la distanta potrivita de alte puncte de interes, e un orasel pescaresc mic, deci linistit si cu slabe sanse de atentate si deranj de tipul asta.

Marea Adriatica in Monopoli

Zborul Timisoara > Bari a durat cam 1ora. Nici nu am apucat sa decolam si sa rasfoiesc revista din avion ca eram deja ajunsi - super cool! Am ajuns in aeroportul din Bari pe la 11 dimineata. Din aeroport am luat trenul spre Bari Centrale (gara din Bari). Biletul a costat 5 Euro/pers, l-am cumparat de la ghiseu si am ajuns la destinatie in 15 minute. Trenul acesta circula atat de des ca nu trebuie sa iti faci griji ca astepti cu orele daca tocmai l-ai pierdut pe cel ce a plecat. Din Bari Centrale am luat trenul spre Monopoli. Biletul de tren a costat 3,2 Euro/pers. si ce mi-a placut foarte mult este ca il poti cumpara de la un aparat/tonomat cu cash sau card. Sunt mai multe aparate, prin urmare nu prea se sta la coada. Daca nu te descurci, sunt prin zona angajati foarte amabili ce iti arata cum se procedeaza si iti dau informatii de care poate mai ai nevoie (la ce ora pleaca trenul, de pe ce platforma, unde trebuie validat biletul etc). Calatoria aceasta a durat aprox 30 minute.

Maslini seculari
Tot drumul am stat gura-casca cu ochii lipiti de geam: se vedea marea, apoi erau livezi de maslini seculari, apoi campuri intregi de vie, apoi iar marea si maslini si cactusi uriasi.. si mirosea a apa sarata!

Ajunsi in gara din Monopoli, ne-a asteptat cu masina proprietara B&B-ului in care ne-am cazat si transferul a fost foarte simplu pentru noi. Am vazut si taxiuri pe acolo, dar nu va pot spune cu certitudine cat costa sau ce alte alternative sunt.

In concluzie, din Timisoara si pana la locul in care ne-am cazat in Monopoli am facut aprox 3 ore! Am ajuns la destinatie la ora pranzului si aveam jumatate de zi pentru plaja, explorat, trandavit. Vacanta noastra a inceput sa fie minunata inca din punctul asta :) Tare nu ne doream zboruri lungi cu escale si transferuri intortocheate.

Odata cazati si despachetati, vacanta noastra a inceput sa se contureze - in forme calde, cu iz de mare, cafea, mese surprinzatoare, toate in ritm de dolce far niente.

Prima oprire culinara a fost La Vecchia Taverna, Monopoli

La Vecchia Taverna Monopoli

Restaurantul este in centrul istoric al orasului, aproape de mare. Meniul nu este cine stie ce variat, insa ce e listat acolo e incredibil de gustos.

- Adresa: Via Argento 33
- pe Facebook: La Vecchia Taverna (click)
- Am gustat si ne place:
  1. Vinete cu mozzarella, creveti si sos de rosii (8Euro): in meniu este considerat aperitiv, iar papilele noastre il declara delicios!
  2. Dovlecel cu ulei de masline si (cred ca) otet balsamic (6Euro): aroma a fost surprinzatoare si delicioasa
  3. Platou mixt de fructe de mare (7Euro): creveti, scoici, caracatita, pestisori etc. prajiti
  4. Gnocchi cu dovlecel, vongole, pesto si portocala (10Euro): cand ospatarul ne-a pus pe masa farfuriile cu acesti gnocchi, parfumul de portocala ne-a atras atentia si ne-a lasat gura apa. Cand am gustat, am stiut exact: #curcubeupecerulgurii

Un alt restaurant ce va ramane in inima mea este Trattoria da zi Ottavio, Monopoli

La acest restaurant am incercat sa mergem de cateva ori pana sa reusim sa luam masa! Au deschis de la 12:00 - 15:00 si apoi seara de la 19:00. Ospatarul ce ne-a servit a fost printre cei mai buni intalniti de mine: vorbea 3 limbi straine (din ce am auzit), era sprinten si atent la toate detaliile -la finalul mesei ne-a aruncat petale de trandafiri spunand ca e "un pic de magie"

- Adresa: Via Barbacana 77, Monopoli
- pe Facebook: Da ziOttavio (click)
- am gustat si ne place:
  1. Orecchiette cu sunca fiarta de cal si suc de rosii (9Euro): orecchiettele sunt paste specifice zonei Puglia si mi-am dorit foarte mult sa le gust. Ma bucur ca am facut asta aici pentru ca au fost senzationale.
  2. Salata de somon afumat: o salata clara, proaspata si foarte gustoasa
  3. Tiramisu: dincolo de a fi un tiramisu banal, felul in care e servit este aparte - nu am sa va stric surpriza, va las sa o descoperiti daca treceti pe acolo
  4. Delizia al limone: este un desert usor, fin, racoros.

Cafeneaua de la Albergo Diffuzo - Caffe nel Chiasso

Cafeneaua este cumva ascunsa, intr-o curte mica, iar noi ne-am oprit intamplator acolo, fiind lihniti de foame, era printre putinele locuri deschise la ora aia si avea umbra. Pot spune ca am trait in minciuna pana sa gust tiramisu-ul lor. Nu are nici o legatura cu ce am gustat eu in Romania pana acum. Crema era consistenta dar in acelasi timp aerata si foarte, foarte gustoasa. Piscotul era insiropat dar nu excesiv. Ca un plus la atmosfera relaxata de acolo, ospatarul ne-a pus pe masa un ghiveci de busuioc decorativ - nu va imaginati ce miros frumos s-a raspandit in aer.
  • Adresa: Chiasso Carmelano, 1, Monopoli
  • pe Facebook : Albergo Diffuso (click)

Am sa ma opresc aici cu insiruirea mea culinara, pentru ca inghit in sec de pofta si dor (si nu am de gand sa ma chinui). Am avut parte de atat de multe gusturi, arome, texturi exceptionale incat ma motiveaza sa le descopar retetele si sa le fac si eu acasa.

Culinar vorbind, experienta a fost peste asteptarile noastre. Daca am fi fost impresionati intr-un loc, hai doua, de meniu.. as fi crezut ca a fost noroc, insa oriunde ne-am asezat mancarea a fost buna. Concluzionez ca bucataria aceasta mi se potriveste si oamenii de aici stiu sa gateasca!

Viata in Monopoli pare simpla: dimineata e o usoara forfota, apoi de la 12 pana seara la 7 strazile sunt pustii -nu stiu exact unde dispar toti. Seara in schimb, orasul se transforma intr-un musuroi de oameni. Stradutele din orasul vechi arata seara de seara ca Romania in seara de Inviere. Sunt grupuri de tineri - adulti - batrani ce se plimba sau stau pe banci si povestesc - unii normal, altii in gura mare. E plin de viata intr-o forma ce parca te aduce si pe tine la viata. E plin de copii (de la bebelusi in scutec la strengari de 10ani). Sunt grupuri, grupulete ce joaca zilnic fotbal sau stau si povestesc, se cearta, rad, se impaca. Sunt copii ce sunt in timpul lor, isi traiesc varsta.

Ni s-a spus ca am ales bine perioada in care sa vizitam Monopoli (adica prima jumate a lunii iunie). Temperatura este perfecta (noi am prins 23-33 grade C) si turisti sunt putini.

In ceea ce priveste cazarea, am optat pentru Bead & Breakfast la  Io Resto Qui. Locatia a fost curata si placuta, pozitionata in orasul vechi, la 5 minute de mers pe jos pana la plaja. Foarte aproape am avut supermarket, brutarie, restaurante, benzinarie, macelarie, aprozar etc. Camera primita s-a numit Marinella si la pachet cu ea au venit 2 fotolii in curte si o masa in bucataria comuna.

Gazda noastra a fost amabila si promta. Curatenie in camera s-a facut zilnic, mai putin in penultima zi...cand am avut si surpriza sa vedem ca atat din portofelul meu cat si din portofelul lui G. lipseau bani. Ciudat este faptul ca ni s-au furat din banii romanesti - bancnotele mari (de 100 si 50lei), cele de 10 lei au ramas acolo sa camufleze furtul. Nu a fost o suma fabuloasa (150lei de la mine si vreo 200 de la el)... pentru ca noi mizam mult pe card cand calatorim, insa ideea in sine mi se pare dezgustatoare. Nu stiu pe cine sa banuiesc.. dar prefer sa nici nu imi mai bat capul. Am luat aminte, am sa imi pun banii mai bine alta data, iar dincolo de acest incident vacanta a fost minunata si Monopoli merita vizitat, simtit, savurat.

Am vizitat si imprejurimile, au fost frumoase, insa alegerea facuta a fost pe sufletul nostru. Am reusit sa ne odihnim, sa ne deconectam si ne-am intors incarcati cu soare, stare de bine si.. dor.

Mai multe poze gasiti in albumul de pe facebook - click .
Voi ce experiente ati avut in sudul Italiei?