29 ianuarie 2017

Despre slabit, alimentatie si sport

Despre slabit - ingrasat - motivatie si pareri v-am mai povestit in 2011. Iata ca 6 ani mai tarziu, subiectul este din nou in discutie! :)

[stanga] iunie 2016 - [dreapta] ianuarie 2017
Se face ca in vara anului 2015 am inceput o munca de birou si un regim zilnic de mici rasfaturi dulci (bomboane, prajiturele, clatite etc). A fost bine si frumos. A venit toamna si mi-am cumparat cateva haine noi, apoi iarna - alte haine noi.. si tot asa pana cand, in primavara urmatoare (2016), mi-am dat seama ca ma cam indes in hainele de vara ce le aveam in dulap... M-am pus pe cantar: 63,6 kg !!! Soc si groaza: + 8kg intr-un an!! 


In mintea mea eram inca la  55kg... cand... cum... ce s-a intamplat?! De ce nu mi-am dat seama?!... De ce nu mi-a spus nimeni?!...Stai sa inventez niste scuze: retin apa,.. oare am "cu glanda" ?!... sunt balonata (cred ca am intoleranta la ceva!!) .... arata rotunjoara in poze doar pentru ca unghiul din care a fost facuta poza nu ma avantaja!...  Da, da! asta trebuie sa fie! Oricum,.. parca imi si sta bine cu un pic de carnita pe oase!!...

Am dat din colt in colt (si din scuza in scuza), pana intr-o zi, cand am fost dispusa sa fiu onesta cu mine si sa accept ca nu ma simt bine cu kilogramele in plus, ca nu imi place colacelul de pe burta, ca nu retin apa, nu am cu glanda, nu sunt balonata....si nici fotograful nu e vinovat de cum arat eu in poze. 

In ziua aceea m-am lepadat de scuze si am inceput sa caut cauzele reale si solutii: am evaluat ce-cum-cat mananc si am inceput sa fac alegeri alimentare mai corecte si, pe langa asta, am decis sa incep sa fac miscare. 

Daca la capitolul alimentatie, lucrurile nu imi pareau atat de complicate, la capitolul sport mi-am dat seama ca nu stiu ce si cum trebuie sa fac pentru a avea rezultate. Nu stiam cum sa imi lucrez grupele musculare, nu stiam cum sa folosesc aparatele de la sala de sport, nu aveam timp sa stau pe net sa ma documentez asa ca am inceput sa iau in considerare un instructor. 
  
Cu Ovi dupa o clasa de TRX :)

Intamplator (sau nu!) mi-a iesit in cale (in facebook feed) Ovi Bonte. Am rasfoit albumele publicate (pozele clientilor lui erau spectaculoase: -10kg, -30kg, -40kg!), i-am urmarit postarile si instinctul imi spunea ca el este instructorul pe care il caut. L-am contactat iar in septembrie 2016 am inceput sa merg la clasele lui de 3 ori pe saptamana.

Septembrie 2016 - Octombrie 2016
Ovi mi-a structurat un program pe 6 luni (primele 3 luni slabire si urmatoarele 3 luni tonifiere) si parea atat de sigur pe ceea ce zice si face incat am decis sa ma incred in el total si sa urmez fara intrebari sau abateri tot ceea ce mi-a propus atat alimentar cat si ca program de antrenament.

Target slabit: - 5kg
Target mentinere (greutate ideala): 58 kg 


...dupa antrenament

Prima luna a fost crunta: nu ma ridicam de la nici o masa satula, am dus dorul painii, cartofilor si pastelor, iar de febra musculara nu va mai spun  - imi doream o targa si un scaun cu rotile care sa ma plimbe, fiindca ma durea tot trupul, tot timpul (zi si noapte). Antrenamentele imi scoteau in cale tot felul de limite fizice si psihice si era frustrant sa ma aud ca nu (mai) pot. Azi, dupa 5luni, acel nu (mai) pot s-a trasformat in imi e greu dar mai am un pic, sau eu nu ma las! Credeam ca prin sport am sa castig doar forta fizica, dar se pare ca am dobandit mult mai mult, mult mai valoros!

Am reusit sa slabesc cele 5kg in primele 3luni, insa ceea ce mi se pare spectaculos este felul in care variaza masuratorile bust-talie-fund si cum se transforma musculatura. 
   
DATA 05.Sept 30.Sept 12.Dec 27.Ian
GREUTATE kg 63,6 59,8 58,2 58,1
TALIE (cm) 70 64,5 65 65
BUST 
(cm)
84 82 78 78
FUND 
(cm)
100 98 95 95
BRAT 
(cm)
27 26 25,5 26
COAPSA 
(cm)
58 56 54 53


Pentru mine sportul este in categoria deciziilor acelea ce iti schimba semnificativ viata in bine si merita trezitul la 6 dimineata ca sa ajug la 7:30 la sala, febra musculara, abtinerile de la dulciuri, paste si alti carbohidrati deliciosi. Ceea ce dobandesc este infinit mai bun!

Tu ce zici?

 ♥ Camelia   

2 comentarii:

  1. Cu greu incerc sa ma motivez sa renunt la paine, dulciuri si rasfatul din timpul zilei de la birou. Sper sa reusesc cat mai curand.
    Felicitari pentru performanta asta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu de fiecare data cand sunt tentata imi reamintesc cata febra musculara am indurat si in cate dimineti am renuntat la somn ca sa ajung la sala. In plus colegii mei s-au obisnuit cu alimentatia mea si nu ma mai ispitesc.

      Succes si tie! :)

      Ștergere

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...