18 septembrie 2014

Supa crema de pastarnac si ghimbir

Am să vă provoc la un mic exerciţiu de imaginaţie: presupunem că poza publicată în acest articol este neumbrită, focalizată şi încadrată perfect - la fel ca în reviste - şi simţiţi parcă, doar din imagine, toate aromele minunate, care străbat rezoluţia monitorului şi vă gâdilă papilele. 

Fotografia (de produs) nu se numără printre punctele mele forte (încă), dar vreau să priviţi reţeta aceasta de supă cremă de păstârnac şi ghimbir, dincolo de poză, iar dacă vă plac aromele rădăcinoaselor, să o încercaţi! Eu una sunt amatoare de supe şi ciorbe, iar pătrunjelul, ţelina, hreanul le ador - îmi place mirosul lor, gustul, textura - tot. 

Supa aceasta am găsit-o într-o carte semnată Jamie Oliver şi cum e toamnă, vreme ploioasă, sezon de gripă m-am gândit să o încerc. Dacă nu era gustoasă (se mai întâmplă...), mare lucru nu aveam de pierdut - legumele necesare sunt ieftine, timpul de preparare e scurt. Surpriza a fost una foarte plăcută, prânzul cu această supă (+peşte în crustă de sare şi legume la cuptor) fiind printre cele mai bune mâncate în ultimul timp.

Ingrediente (pentru 4-6porţii)
  • 1 morcov
  • 1 ţelină
  • 1 ceapă medie
  • 400 g păstârnac
  • ghimbir proaspăt (aprox 2,5cm dintr-o rădăcină groasă cât degetul mare)
  • 2 căţei de usturoi
  • ulei de măsline
  • cub de supă de pui sau de legume
  • sare, piper
  •  topping: crutoane (sau) seminţe prăjite (sau) şuncă afumată (sau) brânză etc.

Se curăţă toate ingredientele şi se taie mare (cuburi). Puneţi o oală la foc potrivit, adăugaţi legumele tăiate şi turnaţi peste ele ulei de măsline - cam 2linguri. Se face călesc (soffritto) aprox 10 minute. Cubul de supă se dizolvă în apă fierbinte (cam 800 - 900ml) şi apoi turnaţi totul peste legume. Se amestecă bine şi se dă în clocot. Se reduce flacăra şi se fierbe înăbuşit încă vreo 10 minute. Se adaugă sare şi piper, iar apoi se pisează legumele cu un blender. Dacă supa e prea groasă (aduce a piure), ea se poate subţia cu un pic de apă caldă. Chiar înainte de servire, se pune toppingul pe care îl preferaţi - crutoane, seminţe prăjite, etc.

Sunt încântată de această supă! Pe lângă aromele pe care eu le ador (şi îmi fac curcubeupecerulgurii), are legume pline de vitamine (căutaţi proprietăţile ghimbirului şi ale păstârnacului!), caloriile sunt puţine şi este ideală pentru vegetarieni sau în perioada postului.

Vă atenţionez asupra ghimbirului - deşi cantitatea folosită e posibil să vi se pară mică, aroma lui este pregnantă! Intervine aici preferinţa fiecăruia - eu prefer ca gustul de ghimbir să fie subtil, să fie detaliul ce face diferenţa, dar să lase aroma de păstârnac în lumina reflectoarelor. Am încercat şi varianta cu un pic mai mult şi, deşi bună, supa a fost uşor iute/pişcăcioasă. Repet: eu prefer ghimbirul mai discret aici, dar, pe de altă parte, în sezon de gripă, prezenţa mai generoasă, nu este o idee rea.

Camelia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...