14 martie 2014

Un chec pufos

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu chec (şi mai ales cu vişine) aş putea mânca zilnic! Şi pentru că nu mai locuiesc cu părinţii, deci nu mai am nici privilegiul să-i fac dulci ochi mamei, iar ea să-l facă în doi timpi şi trei mişcări... m-am pus să-mi fac singură. Am încercat mai multe variante de chec, cu reţete găsite online şi, deşi bune la gust şi uşor de făcut.... nu am reuşit să obţin pufoşenia pe care o căutam. Mereu îmi ieşea checul mai "îndesat" decât cel pe care îl ştiam de acasa...

Sâmbăta trecută îmi va rămâne pe veci în amintire..din 2 motive:
1. pentru că am făcut chec la ora 01:00 noaptea (de data asta mi s-au făcut mie ochii dulci)
2. pentru că am dezlegat misterul checului pufos (aşa cum îl doream)

Poza e dovada.... şi da, l-am mâncat pe tot şi nici unul dintre noi nu a avut vre-o urmă de regret! Ca să fie dezmăţul complet, am băut şi câte o cană de lapte cu miere.. Singurul lucru "responsabil" din partea noastră a fost să ne lăsăm 2 felii de chec pentru dimineata (pentru că avem o cafea senzaţionala, ce merita mângăiată cu super checul ăsta!)

Nu am poze cu paşii de execuţie, dar dacă sunteţi curioşi să vedeţi ingredientele şi consistenţa aluatului, vă recomand să intraţi pe blogul Banana & Chocolate. Duhul cel bun al checurilor m-a trimis pe acest blog şi mi-a dat revelaţia :)) (p.s. cu o altă ocazie am încercat şi varianta nr.2, a Laurei Sava, a fost gustos.. dar nu atât de pufos)

Din câte am văzut, reţetele de chec se împart în 2 categorii:
1. Categoria checurilor în care ouăle se pun întregi şi se lucrează conform reteţă.
2.Categoria checurilor în care ouăle se separa, albuşul se bate spumă şi se integreză în el restul ingredientelor, conform reţeta.  Varianta aceasta, dă o pufoşenie aparte - cea despre care vă spuneam că o căutam.

Vă dau rapid reţeta! (puteţi să o şi tipăriţi sau salvaţi în format pdf. - am opţiunea print PDF, chiar sub articol, daţi doar click pe ea)

Ingrediente necesare: 
  • 4 ouă (este indicat să fie la temperatura camerei)
  • 1 cană zahăr (am folosit una de 250ml şi am umplut-o doar trei sferturi)
  • 1 cană faină (am folosit tip 000)
  • 2 linguri ulei
  • 1 linguriţă praf de copt
  • zahăr vanilat
  • cacao (aprox. o lingură)
  • vişine (am pus congelate) şi ciocolată amăruie mărunţită (am pus Primola 55% cacao)
Ustensile
  • tavă de chec - lunguiaţă, o vedeţi şi în poză
  • hârtie de copt
  • cântar, bol, mixer, spatulă
Timp de preparare: aprox. 10 minute
Timp de coacere: aprox. 30 minute

Preîncălziţi cuptorul la 180 C (sau foc mic dacă nu aveţi termostat)

Separaţi ouăle. Albuşurile se bat spumă cu mixerul şi se adaugă treptat zahărul (1cană) şi zahărul vanilat (1plic). Mixaţi până spuma devine lucioasă. (atenţie, dacă mixaţi prea mult spuma, riscaţi să scoateţi aerul din ea şi se lasă). Din acest moment nu mai folosiţi mixerul.

Amestecaţi făina (1cană) cu praful de copt (1linguriţă). Ideal ar fi să le cerneţi înainte de a le adăuga în compoziţia de spumă de albuş. 

Adăugaţi făina (cu praful de copt pus deja în ea) peste spuma de ou. Atenţie! Făina trebuie încorporată treptat şi pentru asta se foloseşte o spatulă sau lingură cu care amestecaţi uşor de jos în sus. 

Gălbenuşurile (4buc) se bat un pic cu furculiţa, iar peste ele se toarnă cele 2linguri de ulei. Se amestecă puţin, iar apoi se toarnă treptat peste compoziţia de spuma de albuş şi făină. Amestecaţi cu spatula/lingura uşor, de jos în sus.

Puneţi hârtie de copt în tavă, turnaţi maglavaisul în tava pregătită astfel, dar nu uitaţi să vă lăsaţi puţin (vreo 2-3linguri de aluat) pe care îl amestecaţi cu o lingură de cacao. Aluatul acesta cu cacao il turnati peste cel deja aflat în tavă. Checul va ieşi marmorat.

Puneţi câteva vişine (eu le-am pus aşa congelate cum erau) şi eventual ciocolată amăruie mărunţită.
Aşezaţi tava în cuptor pentru aprox. 30 minute. Testaţi cu scobitoarea dacă e făcut (dacă îl înţepaţi şi nu rămâne aluat lipicios pe scobitoare, este gata!)

După ce am stins cuptorul, am lăsat checul în el cu uşa între-deschisă. A stat aşa...să zic vreo 5minute..pentru că nu am mai avut răbdare... Era un miros de chec şi ciocolată, căruia nu i-am putut rezista. 

Cum nu cred să mă satur prea curând de cheeeeeec, vă rog să-mi lăsaţi linkuri şi sugestii, pentru că intenţionez în viaţa asta să fac cele-mai-cele checuri pe care le poate atinge papila umana ;)

Camelia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...