28 ianuarie 2011

Despre ceea ce imi place la TV

Zilele trecute am scris un articol, suparata fiind pe superficialitatea, ipocrizia si prostul gust al unei emisuni TV. Imi mentin punctul de vedere vis-a-vis de acea emisiune si acei invitati, insa simt ca mi-am bruiat cu energie negativa blogul - spatiul meu de inspiratie si veselie.


Prin urmare, am hotarat sa scriu azi un articol despre ceea ce imi place la TV!
Imi plac canalele din "gama" Discovery si imi place in mod deosebit Discovery Kids - am vazut documentare pe un canal unguresc: sunt doi copilasi (un baiat de vreo 6ani si o fetita de 5) care calatoresc prin lume si descopera intr-un mod creativ specificul fiecarei tari sau specificul fiecarui oras. Mi-ar place copiii mei sa descopere lumea in felul acesta!

Dintre emisiuni si prezentatori "made in Romania" imi plac (in ordine aleatoare):
  • Dincolo de Aparente cu Florentina Fantanaru (Antena2): imi place formatul, imi place ideea emisunii si starea pozitiva si vesela pe care mi-o transmite intalnirea prezentatoarei cu invitatul. Imi place ca Florentina reuseste sa ofere invitatilor sai un spatiu confortabil in care acestia se dezvaluie telespectatorului asa cum sunt..dincolo de aparante. Pe langa talentul acesta, prin care isi face invitatii sa se deschida, Florentina isi face lectiile foarte bine! De multe ori am vazut invitati spunand "de unde stiti?!..v-ati documentat foarte bine!". Iata un prezentator care nu atrage atentia prin cancanuri, tinute provocatoare si "tupeu"...ci prin AUTENTICITATE.
  • Garantat 100% cu Catalin Stefanescu (TVR1): regasesc si aici o stare de liniste si bucuria de a impartasi cultura si experiente de viata. Decorul simplu, muzica in surdina, formatul curat, nepoluat de public galagios ce chiuie si aplauda;  iti ofera ocazia sa vezi clar, esenta, discutia.
  • Liber pe contrasens (TVR2): nu ma incadrez in categoria de varsta careia i se adreseaza emisunea, insa ma bucur ca TVR2 a creat un context in care adolescentii sa se regaseasca, sa isi puna intrebari si sa isi dea raspunsuri, sa dezbata. 
  • Condamnatii cu Adriana Stoicescu (B1 TV) : mi se pare o emisune ciudata, m-am uitat de cateva ori si mi s-a parut interesant cum se vede lumea prin lentila unui condamnat.
  • Jamie Oliver (TVR2) - cred ca nu mai trebuie sa spun de ce imi place Jamie :)
  • ABC De ce? cu Irina Mohora (TVR2) - emisiune pentru copii. Nu se compara cu Abracadabra :)) (nostalgicii stiu de ce), dar imi placea aceasta emisiune, daca as avea copii i-as lasa sa se uite.
  • Teleenciclopedia (TVR1) - ma uit la emisiunea asta de cand ma stiu si imi place foarte mult! Este un cocktail de Discovery Channel+History Channel+ Nat GeoWild, este o pastila de cultura generala! Prima emisie a fost in 21 mai 1965!
  • Telecinemateca - genericul acestei emisuni imi place atat de mult, ca imi schimba starea de spirit (i n bine) in secunda 2! Doamna Viorica Bucur a facut o treaba exceptionala in 1969 cand a coordonat realizarea genericului, pentru ca azi, cred ca toata lumea (din Romania) asociaza melodia (This is my song compusa de Charlie Chaplin) cu emisiunea! Frumoasa ancora, trebuie sa o si prezint:


Inchei aici enumerearea mea si sper ca melodia sa inspire oamenii din televiziune...sa-i inspire cu adevarat si sa ne ofere emisiuni care , peste ani,  sa-mi faca pielea de gaina (asa cum o face Telecinemateca). Voi ce emisuni bune urmariti?

This is my song m-a ajutat sa-mi formulez azi mantra: Sunt cer senin cu soare si pamantul ma iubeste! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...