06 aprilie 2012

Oua surpriza

Ouale pregatite de Paste pot fi orice ..doar banale NU!
Ele pot fi vopsite si/sau decorate intr-o multime de feluri - anul trecut am dezbatut mai pe larg acest subiect.

Va provoc la o combinatie inedita: oua si fimo! Eu am incercat si mi-a placut. Nu e chiar usor de realizat un ou frumos finisat, dar cu rabdarea treci marea...


M-am gandit sa pregatesc oua surpriza, asa ca primul lucru pe care l-am facut a fost sa spal ouale si sa le golesc de continut.
Aceasta etapa este foarte importanta deoarece ouale pot transmite salmonela...si nu cred ca va doriti sa va pricopsiti cu ea! 


Am gaurit fundul oului cu un ac, iar apoi am "ciobit" marginea cu mana. Am golit continutul - am impuns galbenusul cu un bat de frigaruie si a iesit usor. Am spalat bine cu apa si detergent si interiorul oului. Daca va ganditi sa puneti in coaja, surprize comestibile, va sfatuiesc sa fierbeti cateva minute cojile de ou - ce e sigur, e sigur!

Dupa operatiunea de igienizare/sterilizare, am pus ouale la scurs pe cateva bete (de sushi)



Ultima etapa este modelatul plastelinei "magice" . Nu am facut vre-un model elaborat, mai mult am testat metoda. Am framantat, intins, decupat.


Este foarte important ca pelicula de plastelina pe care o aplicati pe ou sa fie subtire (aprox. 1mm) si uniforma. Vor avea astfel un finisaj frumos. Pasta polimerica nu are aderenta pe ou, iar in situatia asta aveti 2 variate:
  1.  va chinuiti sa aplicati pelicula de plastelina (cum am facut eu)
  2. aplicati un strat subtire de Fimo lichid
Bagati la cuptor: 10minute la 130 de grade. Daca nu vreti sa ramana amprente pe oua trebuie sa lucrati cu manusi sau sa dati cu smirglu suprafata oului - dupa ce l-ati copt.

Acum fug! Ma duc sa caut surprize de bagat in ele :)
Spor la meshterit - sper sa fiti inspirati!

2 comentarii:

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...