27 iulie 2011

Mostenirea Mioritei



Miorita din balada, dincolo de folclor si patrimoniu cultural/literar, ne-a lasat mostenire ceva foarte pretios: instinctul de turma!

Ma doare sufletul sa spun asta....nu vreau sa vorbesc urat sau sa jignesc pe cineva...dar sunt atat de... nici nu stiu cum,.... insa starea nu e pozitiva!... [un amestec de dezamagire cu suparare, indignare si rusine]

Saptamana asta am luat avionul spre Roma, din Timisoara. M-am dus la aeroport intr-un suflet... aveam asa o bucurie ca imi iau cateva zile libere, abia asteptam sa-mi iau zborul...
De la check-in si pana la check-out...o mare de romani care se intorceau in Italia - la munca. Erau care mai de care mai sclipiciosi cu siglele [D$G..Gucci, Versace] la vedere, accent italienesc si de o importanta si grandomanie...ce depasesc capacitatea mea de intelegere.... Ma bucur ca oamenii muncesc, ma bucura faptul ca isi pot intretine familia...dar pur si simplu nu le inteleg aerul acela de superioritate...ce au facut asa extra-senzational ? O fi vreo smecherie si realizare prostitutia si/sau ingrijitul batranilor sau alte munci necalificate?

Nu pot sa cuprind in cuvinte tabloul de "imbarcare"...cu toti buluciti acolo (probabil ca sa prinda loc..sa nu ramana in picioare in avion?!...), galagiosi, fosnind plasele de rafie, gentile impopotzonate, pitzipoancele oftand mimozic si fandosit la gloata de "tzarani", in timp ce isi fumau tigarile "slim".

Am auzit comentarii despre cat e de civilizat occidentul...si cat de salbatici sunt romanii...asta venind din gura unuia ce se impingea cu elan in cei din fata lui..... uffffff

Am mai auzit ca esti valabil si emancipat daca mergi cu avionul...cu autocarul merg numa' aia vai de soarta lor.... si nah'..de la un anumit nivel....Doamne Dumnezeule..pai ce se imtampla pe autocar?....punerea in scena a baladei miorita...cu urzeli ale celui Ungurean si cu cel Vrancean?

Am luat o pastila de realitate cu gust amar.... din pacate oamenii civilizati, decenti si cu bun simt...s-au pierdut in acest peisaj pestrit si ridicol al celor multi.... Imi pare rau de imaginea pe care o avem in Europa si imi pare si mai rau ca romani valorosi si harnici sunt umbriti de astfel de mascarici

Dincolo de povestea pasagerilor, urmatoarea surpriza a venit din partea stewardesei: 1apa la 0,5L + un sandwich costa 6Euro...convertit in lei: 30lei...mda...de cand 1euro are curs valutar 5lei?!) O fi Wizz..dar nu sunt Wise!! M-am simtit pacalita... N-am crezut ca se practica ciubucareala auto-impusa aici... trist

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...