19 aprilie 2011

Poezii de Iepuras

Dupa seria de articole despre oua (cu buline, ziggy, haioase, de ciocolata , din lana) m-am gandit ca niste poezioare pentru copii ar intregi atmosfera de sarbatoare si pregatirile pentru Iepuras si Paste!
1. La Pasti - G. Toparceanu
Astazi in sufragerie / Dormitau pe-o farfurie
Necajite si manjite / Zece oua inrosite.
Un ou alb, abia ouat / Cu mirare le-antrebat
"- Ce va este fratioare / Ce va doare?
Nu va ninge / Nu va ploua / Stati gatite-n haina noua
Parca, Dumnezeu ma ierte / N-ati fi oua..."
"- Suntem fierte!" /Zise-un ou rotund si frez / Langa pasca cu orez.
Si schimbandu-si brusc alura, / Toate-au inceput cu gura:
"- Pan' la urma tot nu scap"
"- Ne gateste de parada"
"- Ne ciocneste cap in cap
Si ne zvarle coaja-n strada"
"- Ce rusine! Ce dezastru!
Preferam sa fiu omlet"
"- Eu, de m-ar fi dat la closca,
As fi scos un pui albastru"
"- Si eu unul violet"
"- Eu mai bine-ar fi sa tac
Asa galben sunt, ca-mi vine / Sa-mi inchipui ca pe mine
M-a ouat un cozonac!"

2. Mielul
De-abia zbiara: me-me-me!
Habar n-are pentru ce /Si-i asa de mititel.../ Nici nu stie ca e miel.
Are ochi de acadea / Si botul de catifea, / Are blana ca o spuma
Si degete ca de guma./ Peste-o luna-doua, trei / Se face mai rotofei,
Pe capul ca o gutuie / Ii rasar doua cucuie / Si nu stie cum sa faca
Sa fie primit la joaca / De copiii care-alearga. /Pan´la urma se ajung
Se harjonesc, se impung, / Si cu toate ca e miel / Cel dovedit e tot el.
-Am pierdut eu azi la joc / Dar nu-s suparat deloc, /Asteptati voi sa ma-ntrec
Cand voi deveni berbec...


3.Iepurasul
Cu sfiala-n ochi si-n pasi, / A sosit un iepuras
Imbracat in haina noua / Si in brate-un cos de oua
Cate unul incetisor / Le aseaza binisor
Printre firele de iarba / Dar incet sa nu le sparga.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...