28 noiembrie 2010

Cozonacii Prospero

Sambata 27noiembrie, alaturi de Ama si Prospero am reluat Atelierul de Cozonaci. Si nu a fost o intalnire oarecare, ci una in stil "energizer bunny" pentru ca participantii au fost 20 de copii intre 2 si 8 ani,  insotiti de mamici si tatici.


Cugetare personala: intr-un pitic de copil incape energie cat in 3 adulti! geeeez...



Ii multumim dnei educatoare Rodica Kubik de la gradinita 45 pentru micul program artistic si o felicitam pentru muntele de rabdare si dragoste pe care il ofera cu atata generozitate "albinutelor" ei.

Dupa ce am facut prezenta, ne-am pregatit pentru facut cozonaci, ne-am indreptat nerabdatori catre brutarul Prospero. Aici am fost intampinati de mirosul de paine coapta - yum. Brutarul a prezentat mamicilor cum se face cozonacul:

Ingrediente:
1 kg faina pentru cozonaci ; 0,280 kg zahar; 0,080 kg drojdie; 0,005 kg sare; 0,046 kg lapte praf; 4 oua; 0,090 kg margarina; 0,090 l ulei; 0,150 l apa
 
 Preparare [atentie mare :)]
Se pregateste maiaua din puţină faina zahar, drojdie şi apa calda. Se lasa la fermentat cam o ora. Se framanta aluatul cel puţtn 30 de minute si se lasa la crescut inca o ora la loc cadut si ferit de curenţi de aer. Aluatul se intinde sub forma dreptunghiulara – latimea sa corespunda tavii folosite, iar lungimea în funcţie de preferinţe (cu cât e mai lung, cu atât vor fi mai multe straturi). Se adaugă umplutura dorită (nucă, mac, rahat, stafide etc.) şi se rulează. Se pune în tăvi unse şi se lasă la crescut 1-2 ore.  Se coace aproximativ 40 de minute. 
Dupa ce am pregatit cozonacii (si ne-am topit de dragul fetitelor de doi ani ce cozonaceau de zor), am degustat bunatati Prospero, am colorat si am facut motzuri din lana.
La final toata lumea zambea "dulce" - cu mustati de zahar pudra :)))

Galeria foto o puteti vizualiza aici (click)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...