19 ianuarie 2013

Joben pitic

Nu conteaza ca e mic, daca'l aranjezi un pic, cu jobenul de pitic! :))

Circumferinta acestui joben (jos, la baza) este de 34 cm. L-am crosetat cu o croseta nr. 4 si lana destul de groasa - astfel palarioara are tinuta.

Ca observatie, pentru alti incepatori ca mine, am remarcat ca firele, cu cat au un procentaj mai mare de lana cu atat sunt mai aspre. Firele extra moi & pufoase sunt 100% acryl.

Am lucrat intuitiv, nu am avut diagrama. Orientativ, pasii sunt acestia:
Am realizat baza de sus a jobenului - aceasta trebuie sa fie perfect plata, fara sa se curbeze (ca la o caciula)
Randul 1: inel magic cu 6 crosete simple (cum se realizeaza vedeti aici)
Randul 2: ochi dublu in fiecare picior - repetati pana ajungeti in punctul din care ati plecat
Randul 3:  [1ochi dublu + 1ochi simplu + 1ochi dublu] - repetati pana ajungeti in punctul din care ati plecat
Randul 4: [1ochi dublu + 3ochiuri simple + 1ochi dublu + 1ochi simplu + 1ochi dublu + 1ochi simplu] - repetati pana ajungeti in punctul din care ati plecat
Randul 5:  [1ochi dublu + 3ochiuri simple]- repetati pana ajungeti in punctul din care ati plecat
Randul 6: [2ochiuri simple + 1ochi dublu + 2ochiuri simple] - repetati pana ajungeti in punctul din care ati plecat
Randul 7: [1ochi dublu+  5ochiuri simple] - repetati pana ajungeti in punctul din care ati plecat

(daca tin bine mine) in acest moment baza de sus avea circumferinta de 40cm si am hotarat sa incep realizarea jobenului pe inaltime. Pentru asta am crosetat descrescator tot randul 8. In video-tutorialul de mai jos, la minutul 3:10, puteti vedea cum se croseteaza descrescator. Ca echivalare a terminologiei: ochi simplu = single crochet; ochi dublu = double crochet


Randul 9-16: 1ochi simplu in fiecare picior. Daca doriti un joben mai inalt, se croseteaza mai mult de 16 randuri.

Daca la baza de sus, jobenul avea circumferinta de 40 cm, la baza de jos, jobenul are 34cm. Tras pe cap, el este un pic elastic si se poate largi, insa tineti cont de aceasta diferenta rezultata.

Odata realizata inaltimea dorita a jobenului, trebuie crosetat borul.
Randul 17: 1ochi dublu in fiecare picior. In acest moment s-a realizat borul. Nu imi amintesc cu exactitate daca randul 18 l-am facut din ochiuri simple in fiecare picior sau am alternat 2ochiuri simple + 1ochi dublu. Cred ca ajunsi in acest stadiu puteti intui singuri cum/cate ochiuri simple/duble trebuie sa faceti pt a realiza un bor frumos, drept si nevalurit.

Spor! Daca experimentati, sa-mi trimiteti poze ;) sunt curioasa cum va iasa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...