26 ianuarie 2019

Cat costa 9 luni de sarcina?

Recent discutam cu fetele verzi si uscate despre bebelusi si maternitate si s-a ridicat intrebarea: cat costa 9 luni de sarcina?

Buna intrebare! 

Eu una nu am stiut  de la bun inceput ce analize se fac, de cate ori mergi la consult medical, ce suplimente trebuie sa iei?

N-am avut nici cea mai mica idee ce inseamna din punct de vedere financiar sarcina.

Am facut un scurt inventar pentru a avea o imagine de ansamblu:




Consultatii & Analize:
  1.  Consult ginecologic: 3.000 lei (12 vizite x 250lei/vizita)
  2. Analize de sange trimestrul I: gratuite
  3. Analize de sange trimestrul II: gratuite
  4. Analize trimestrul II - culturi secretii v.: 300lei
  5. Test screening prenatal: 2.800 lei (costul variaza intre 1.400-2.800lei, in functie de testul pentru care optati. Aceste teste nu sunt obligatorii, insa va indica din saptamana 10-11 de sarcina daca bebelusul are risc de defecte genetice/malformatii)

Medicamente: 
6. Acid folic (trimestrul I): 21lei (3cutii x 7lei/cutie)
7. Supliment de fier (trimestrul III): 255lei (3cutii x 85lei/cutie)
8. Supliment de calciu (trimestrul III): 47lei
9. Anti-acid gastric: 11 lei
10. Diverse anti/pentru raceala compatibile cu sarcina: 64lei (20lei pastile pentru gat; 30lei spray pentru nas; 14 lei pliculete pentru raceala)

Diverse altele:
11. Haine de gravida: 2.500lei (geaca de iarna, 3perechi pantaloni de gravida, 2perechi pantaloni de casa, 3 rochii, 7 bluze, lenjerie de corp, 2 perechi pijamale)
12. Creme anti-vergeturi: 345 lei (am folosit din abundenta 4 produse diferite - mai multe informatii despre ele am scris aici-click)
13. Epi-no (dispozitiv medical pentru pregatirea nasterii naturale): 500lei
14. Curs de prim ajutor acordat sugarilor si copiilor: 130 lei
15. Curs de alaptare (2module: alaptarea noului nascut + alimentatia mamei in alaptare): 240lei
16. Curs pregatirea pentru nastere si travaliu - metoda Lamaze: 320lei
17. Pilates prenatal: 300lei (2luni x 150lei/luna)

Asadar, costul estimat pentru sarcina mea in cele 9luni este: 10.833 lei.
La acest buget se va adauga costul nasterii la Spitalul Premiere Timisoara (7.500lei), produse necesare dupa nastere pentru mama si bebelus, hainute bebe, patut, carucior, scoica/scaun de masina etc. - la momentul potrivit am sa scriu si despre ele.

 ♥ Camelia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...