17 martie 2015

Branzoaice in forma de floare

De 2 saptamani port dupa mine o pofta de branzoaice, asa ca am cazut prada ispitei si am facut! Reteta am gasit-o pe dulciurifeldefel , dar am adaptat-o un pic:
  • am folosit margarina in loc de unt (face aluatul mai usor/pufos)
  • am redus zaharul din umplutura de branza, aproape la jumatate. Tine de gust, voi sa le faceti cum va place ;)
  • am ras coaja de lamaie in branza (si a fost un detaliu de aroma foarte placut)

Ce mi-a placut foarte mult, este impachetarea asta in forma de floare, ce face branzoaicele foarte aspectuoase. Efortul depus in realizare este minim, asa ca merita "buchetul". In imaginea de mai sus, gasiti cum se procedeaza.

Ingrediente:
- aluat
  • 2 oua
  • 7g drojdie uscata (eu am folosit Dr.Oetker)
  • 80 g zahar
  • 200 ml lapte
  • 60 g unt (prefer textura data de margarina - unirea, rama)
  • ~550 g faina
  • 1/2 lingurita sare
  • esenta de vanilie
- umplutura
  • 350 g branza de vaci
  • intre 70-100 g zahar (in functie si de branza)
  • 2 oua
  • coaja de lamaie
  • esenta de rom
  • (optional se pot pune si stafide)

Incepem cu aluatul. Folosind drojdie uscata Dr.Oetker, nu e nevoie sa faceti maia. Drojdia se poate pune direct in faina. Ouale (2buc) se bat cu zaharul (80g) apoi cu untul topit si racit. Se adauga esenta de vanilie si laptele, iar apoi se incorporeaza treptat faina (in care ati pus deja drojdie!) Se framanta bine-bine pana se obtine un aluat omogen si elastic. (in functie de faina folosita e posibil sa aveti nevoie de mai mult sau mai putin lapte - vedeti la fata locului). Eu am framantat manual vreo 15minute, apoi am acoperit bolul cu aluat cu folie alimentara (ca sa nu se usuce aluatul) si un prosop de bumbac si l-am lasat la dospit pana si-a dublat volumul. Acum a durat aprox 1h, dar vara, fiind mai cald, aluatul dospeste mult mai repede.

Cuptoru se incalzeste la 180 C (foc mediu).

Cand aluatul a dospit suficient, se pregateste umplutura: se bat ouale cu telul, se adauga zaharul si se mai bat un pic. Se adauga un pic de esenta de rom si coaja rasa de la o lamaie de dimensiune medie. Uneori pun si stafide. Tot maglavaisul asta se adauga peste branza dulce si se omogenizeaza. Va recomand sa gustati branza inainte sa o cumparati. Sunt multe tipuri de branza de vaci care au un gust usor acrisor, iar astea nu sunt tocmai potrivite. Optat pentru branza dulceaga si mai uscacioasa. Daca branza este mai moale, adaugati doar 1ou in compozitie. Evitati astfel sa va curga umplutura din branzoaice.

Rupeti bucati de aluat, cam de dimensiunea unei mingi de tenis (aprox 70g). Intindeti aluatul cu sucitoarea, puneti umplutura de branza (eu sunt mereu generoasa aici), impaturiti branzoaicele (vedeti imaginea de mai sus).

In tava de copt, puneti hartie de copt si asezati branzoaicele. Lasati distanta intre ele, aprox 2-3cm, doarece cresc foarte mult in cuptor.

Dupa ce branzoaicele sunt impaturite, se ung cu ajutorul unei pensule cu 1galbenus de ou amestecat cu 2linguri de lapte. Se mai lasa vreo 10minute la dospit pe masa, dupa care se pune tava in cuptor si se coc pana se rumenesc. Pe cand simtiti miros bun de aluat copt, stiti ca sunt aproape gata.

Dupa ce scoateti branzoaicele din cuptor, va recomand sa le acoperiti cu un prosop. Astfel raman moi, nu se usuca.

Unii pudreaza branzoaicele cu zahar pudra, dupa ce acestea se racesc. La noi nu mai apuca faza asta ;)

♥ Camelia  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...