29 iulie 2010

Copii la evenimente. Ce/Cum facem cu ei?

Subiectul articolului mi l-a inspirat Raisa (2ani), o pitica carliontata, ce mi-a sarit in brate zilele astea pe o terasa. S-a lipit scai de mine si mi-a povestit cate in luna si in stele...(de parca ne cunosteam de'o viata)

Prin urmare, azi am sa vorbesc despre copii in cadrul evenimentelor aniversare (nunti, botezuri, onomastici etc.)

Imi plac enorm copiii, iar cand ii vad pe la nunti, imbracati frumos (baietii cavaleri, iar fetele printese domnisoare) - ma topesc instant. Debordeaza de entuziasm si energie printre "oamenii mari". Mai stiu si ca le place sa se joace "mâţa'prinsa" si "mâţa'scunsa" si ignora orice invitat/ospatar ce le sta in cale, se trag pe jos cu mare talent si pot fi o corvoada pentru parinti (care trebuie sa stea mereu dupa ei).


Am trait de nenumarate ori aceasta experienta cu ei... Imi amintesc (zambind) de doua nunti la care am fost si 2 baieti necunoscuti m-au coplesit cu atentia lor: la una din nunti, kinder Klaus (3ani) m-a invitat cavalereste la dans si l-a chemat pe tatal lui sa ne faca poze :))), iar la alta, Rrraul (4ani) s-a lipit de mine si m-a umplut de saliva, incercand sa ma muste ca sa imi faca ceas!..
(Pirueta - by kinder Klaus)

Va suna cunoscut? Daca DA, atunci de ce nu am crea un spatiu numai al lor in cadrul evenimentului? Stiu ca de cele mai multe ori se ignora acest aspect (atat de catre organizatori cat si de catre gazde) si este o mare greseala! Am sugerat intotdeauna clientilor mei aceasta "zona pt copii" si pot spune (din experienta) ca este foarte eficienta si utila.

Cum se configureaza?
  • intr-un colt al incaperii (evitati usa si zona de acces la bucatarie) se amenajeaza o masa pentru copii. Masa trebuie sa fie vizibila, astfel incat parintii sa ii poata vedea de la distanta, iar copiii sa isi poata zari parintii (si sa nu se panicheze ca au fost lasati acolo). Recomand decorarea mesei fara decoratiuni florale si pahare de sticla.
  • comandati meniuri pentru copii: portii mai mici, meniu usor.
  • alocati un hostess (claun, zana etc.) care sa supravegheze copiii si sa le faca program de joaca
  • daca spatiul va permite, puneti o trambulina, casuta de plastic etc.
  • ganditi activitati pentru copii: felicitari de colorat (cu mire si mireasa), face-painting, baloane rasucite, origami, monopoly, pacalici etc.

Cateva avantaje ale acestui spatiu:
  • copiii vor fi grupati intr-o singura zona si nu vor deranja restul invitatilor
  • cei mici se vor simti importanti si se creaza un context de socializare pt ei
  • copiii vor avea preocupare, nu se vor plictisi
  • parintii se vor putea bucura de evenimentul dvs. impreuna cu ceilalti adulti





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...