23 august 2015

Quiche cu dovlecel

Quiche-ul (pronuntat chiș) e bun oricand - dimineata la pranz sau seara. Il fac des, mai ales cand se anunta zile lungi si agitate. Poate fi suficient de consistent sa tina de foame de dimineata pana la pranz fara sa mai simti nevoia sa rontai ceva. 

Rasfoind o carte de bucate am gasit reteta unei tarte cu dovlecel, bacon si branza de capra. Asocierea ingredientelor era interesanta, dovlecelul in plin sezon, destul de racoare afara (cat sa nu ma topesc langa cuptor) asa ca am profitat de ocazie si am experimentat! Rezultatul a fost excelent - o tarta gustoasa si "light" in compartie cu alte quiche-uri pe care le-am mai facut. 

Ingrediente pentru aluat:
  • 200g de faina alba 000 
  • 70 100g de unt (+80% grasime)
  • 1 ou
  • 1praf de sare
  • apa 1 lingura ulei de masline


Ingrediente pentru umplutura
  • 500 g dovlecel
  • 100 g branza de capra 
  • 100 g bacon
  • 2 linguri parmezan
  • 4 oua
  • 200 ml lapte
  • 100 ml smantana (de gatit)
  • 2 catei de usturoi
  • sare, piper, ulei de masline 

Se prepara aluatul (nisipos): se taie bucatele untul rece si se adauga in faina. Se freaca intre palme untul cu faina pana compozitia devine nisipoasa. Se adauga oul si sarea si se framanta. Se adauga putina apa si se framanta pana se obtine un aluat moale dar usor elastic. Aluatul se pune in folie alimentara si se tine in frigider aprox 1ora. 

Se incalzeste cuptorul la 180 C. 


Tava in care urmeaza sa coacem quiche-ul se unge cu unt. Se pudreaza masa de lucru cu faina si se intinde aluatul cu sucitoarea. Se aseaza in tava aluatul astfel intins. In cazul in care exista aluat in exces, acesta se taie cu un cutit. Cu o furculita se gaureste din loc in loc aluatul. 


In aceasta etapa aveti doua optiuni: puteti prepara umplutura, o adaugati peste aluatul crud din tava si bagati totul la cuptor, sau puteti coace pe jumatate aluatul si abia apoi adaugati umplutura. Eu prefer varianta a doua. Aluatul are o consistenta sfaramicioasa ce mie imi place foarte mult. Pentru a pre-coace aluatul, trebuie sa asezati hartie de copt peste aluatul crud din tava.


Peste hartia de copt eu pun boabe de fasole. Scopul lor este sa impiedice aluatul sa se deformeze/stranga in timp ce se pre-coace. Exista si margele ceramice speciale pentru aceasta procedura.. dar functioneaza perfect si varianta improvizata cu fasole - boabele din imagine (aprox 1kg) le folosesc cam 1an.


Tava cu aluat se coace aprox 15 minute - sau pana cand marginea aluatului devine usor rumena. Cand aluatul s-a rumenit astfel, se scoate din cuptor, se indeparteaza hartia de copt cu boabele de fasole si se adauga umplutura.


Pentru umplutura incepem cu pregatirea dovlecelului. Eu am folosit 2 dovlecei de marime medie. I-am curatat de coaja si i-am taiat cubulete. Intr-o tigaie am pus doua linguri de ulei de masline si doi catei mari de usturoi, am adaugat dovlecelul cubulete si am sotat totul pana cand dovlecelul s-a rumenit usor. Am evitat sa folosesc lingura de lemn pentru amestecatul in tigaie si am miscat doar din tigaie. La final, am scos usturoiul, am adaugat putin piper si i-am lasat sa se raceaca.


Peste dovlecelul sotat si racit am adaugat branza de capra taiata cubulete si am zdrobit partial totul cu mixerul/blenderul meu vertical. Intr-un castron am batut ouale, apoi am adaugat parmezan ras, lapte, smantana, bacon taiat marunt, piper si putina sare. Compozitia aceasta am adaugat-o peste dovlecelul cu branza si am amestecat pana s-a omogenizat totul. Tot maglavaisul obtinut, l-am turnt peste aluatul pre-copt, am presarat si cateva seminte de dovleac si am asezat din nou tava in cuptor. Se coace aproximativ 30 de minute (sa pana cand compozitia se umfla si daca scuturi tava, totul e legat, nu mai curge nimic)


Cand opriti cuptorul, lasati usa intredeschisa si tava in cuptor. Compozitia se va lasa usor. 
Declar experimentul reusit - si papilele multumite!


 Daca faceti quice-ul pentru cina, merge bine langa el un vin alb (Pinot Gris) ;)

♥ Camelia    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...