22 iunie 2015

Visine conservate

Am o slabiciune pentru visinele in prajitura, asa ca profit de ele cat sunt in sezon si imi fac stoc pentru iarna. Cel mai simplu si rapid mod de a face stocuri de visine este sa le congelezi (spalate, cu samburii scosi). Desi varianta comoda, nu e preferata mea. Visinele isi schimba considerabil consistenta - se flecesc tare daca le decongelezi - iar pentru unele deserturi sunt mult prea zemoase daca le pui in aluat direct congelate (nescurse). Prefer visinele conservate in borcan si anul acesta am urmat indicatiile Silviei Jurcovan (din cartea ei de bucate).


Pasii sunt urmatorii:
  • Visinele se spala si se lasa in apa (cam 1h, sa iasa cucotzii)
  • Se scot samburii (am incercat sa folosesc aparat de scos samburi, a functionat, dar am preferat sa desfac fructele cu mana, deoarece au fost vizitate de viermi si am indepartat partea compromisa) 
  • La 1kg de fruct se pun 100g zahar si se lasa 2-3h in frigider (am adaugat si o aspirina si jumatate,sfaramanta -asta ca sa nu fermenteze visinele nefolosite, dupa ce deschid borcanul)
  • Fructele se pun in borcane (curate). Borcanele se umplu pana sus, chiar se preseaza putin si siropul lasat se toarna peste ele, fara a mai adauga apa (fructele vor lasa suficient lichid). Se infileteaza bine capacul.
  • Borcanele umplute si inchise se aseaza pe o tava si se tin in cuptor 30 minute (la aprox 150-180 grade) - astfel fructele fierb, se sterilizeaza si nu vor fermenta.
  
Din 1kg de visine mi-au iesit 3 borcane mici (aprox 300ml).
Visinele conservate astfel am sa le folosesc la chec/muffins cu visine, lava cake, spuma de visine, tarte, iar siropul lasat la jeleuri (topping de cheesecake) .

O alta varianta de conservare, propusa de Silvia Jurcovan este un compot (tot pentru prajituri) in care la 1kg de visine (fara samburi) se pun 200g de zahar si 2 aspirine. Visinele, zaharul si aspirinele se pun intr-un vas, se amesteca usor si se lasa 2h (sa se faca zeama). Dupa aceste 2h, vasul se pune pe foc pentru 2-3minute, pana siropul se infierbanta. Fructele se amesteca usor (sa nu le zdrobiti). Visinele fiind oparite astfel, sunt distruse microorganismele ce produc mucegai si fermentatie. Se pun imediat fructele in borcane (curate si uscate) si se infileteaza bine. Sterilizarea (in cuptor) nu mai este necesara, aspirina avand rol de conservant.

Voi cum conservati visinele?
 ♥ Camelia

Un comentariu:

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...