11 mai 2012

Despre Hartuire si Conduita Profesionala

Acum cateva saptamani am fost invitata la Fabrica de Antreprenori in calitate de speaker. Am acceptat cu drag si m-am bucurat de un grup de tineri studenti cu o energie excelenta! Discutia cu ei a fost simpla, pozitiva si foarte concreta (cu exemplu palpabil si realizabil de catre oricine, oricand) si sper ca atunci cand au iesit din Aula, aveau o atitudine increzatoare si motivata sa indrazneasca sa isi traiasca visul. 

Ceea ce mi-a atras atentia in mod deosebit a fost intrebarea unei fete: "cum te simti ca femeie in lumea barbatilor si cum le faci fata?". O intrebare excelenta, ce merita un seminar intreg de dezbatere, nu doar un raspuns inghesuit intr-o fraza! Indemn/ recomand/ sugerez dezvoltarea acestui subiect in cadrul proiectelor de dezvoltare profesionala si personala, pentru ca este realitatea imediata in care traim si de care ne lovim si asta chiar inainte de a avea de-a face cu zeci/sute/milioane de euro, business-planuri cutezatoare si succes.

Concurenta profesionala dintre barbati si femei e aproape perfida iar la nivel personal linia dintre compliment si hartuire este subtire si neclara... de accea, JOCUL trebuie constientizat si "deprins". Nu am sa va dau aici/acum exemple concrete [desi am o colectie (mult prea) numerosa] pentru ca discutia este ampla si nuantata, insa va recomand cu drag o carte interesanta: Lupta ca un barbat, castiga ca o femeie - scrisa de Gail Evans. Gail a fost vicepresedinta CNN, consilier la Casa Alba, speaker ( in cadrul mai multor organizatii, printre care si Harvard Business School), are trei copii si traieste in Atlanta.

Cartea este scrisa intr-un limbaj accesibil, cu exemple si comparatii concrete, iar atitudinea transmisa este de milioane: "Ceea ce vreau eu sa va insusiti din aceasta carte este capacitatea de a munci intr-o atmosfera unde sa nu spui: Astazi, nu am capatat ceea ce meritam deoarece, fiind femeie, n-am stiut regulile jocului". Gail constientizeaza si accepta diferenta dintre barbati si femei si insista ca femeile sa renunte la atitudinea de victima, dar sa ramana femei bune si la locul lor (sa nu isi piarda feminitatea), femei ce pot fi oricine isi doresc sa fie. Pentru a intelege felul in care este tratat subiectul, va prezint o parte din cuprinsul cartii:

[dati click pe poza pentru a mari imaginea]

Dati CLICK pt marirea imaginii

Sper sa va inspire si sa va sprijine atunci cand va treziti in realitate! Eu am citit cartea de 3ori pana acum si, de fiecare data, am inteles-o altfel, mai profund.

Cartea o gasiti la editura Busine$$tech: www.businesstech.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...